Alla inlägg den 5 juli 2014

Av Therése Samuelsson - 5 juli 2014 21:06

Evelina har som många andra dagar lite svårt att koppla av på kvällen när hon ligger i sin säng och ska sova, det gör ju inte saken mycket bättre när ungjävlar rent o sagt åker förbi precis utanför på sina mopeder i alldeles för hög fart och de flesta utan hjälm dessutom!

Vill få ett stopp på detta, det är majoriteten barnfamiljer som bor här och vi bor precis brevid dagis/skola, jag lovar att många av de som kör moppe har småsyskon och skulle säkerligen inte vilja att de kom till skada för att någon/några inte visade hänsyn i form av att i alla fall sakta ner sina motorfordon. Jag förstår inte var dom inte kan öka poliskontroller i området när jag vet att det är fler än vi som anmäler och stör oss på detta!


En liten fundering till, var i h*lvete är deras föräldrar?! Skulle jag ens kommit på tanken att bete mig som dom när jag var i deras ålder så skulle jag minst fått utegångsförbud men förmodligen även blivit av med min moppe...


Nu sover hon äntligen men det tog ju sin lilla tid på ca 1 timme   

Av Therése Samuelsson - 5 juli 2014 09:41

Igår började jag grooma Max lite, så började att klippa ner klorna och sen borstade jag honom i 2-3 omgångar så det såg ut som att jag skulle rakat ett marsvin :P
Idag så har jag hittills borstat honom 1 gång till men denna gång även med en borste som tunna ut och typ klipper av lite av pälsen så jag fick bort typ lika mycket nu, senare idag ska ha få en dusch och sen bkir det bortstning igen när han torkat.
Måste bli duktigare med hans pälsvård så Håkan inte börjar reagera på hans päls och så att barnen inte ska bli allergiska...självklart också för Max skull så han känner sig fin :)

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Här kan ni följa min vardag som förälder, sambo men även ta del av mina känslor och tankar!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29 30
31
<<<
Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards