Direktlänk till inlägg 29 juli 2014

Planera sitt barns begravning...

Av Therése Samuelsson - 29 juli 2014 09:29

Det känns konstigt att man mist ett barn, sitt barn, det gör ont samtidigt som det är overkligt. Det går liksom inte att ta på känslan eller känna smaken på orden när man berättar om det, nu kan jag för det mesta berätta och prata om det utan att börja gråta och det hara bara gått 2 veckor imorgon. Vissa saker gör mer ont att tänka på och prata om, de senaste dagarna mår jag sämre på kvällarna och har svårare att somna trots att jag har ångestdämpande tabletter.


För 1 vecka sedan var vi hos begravningsbyrån, det om något kändes overkligt, som om det var på låtsas, något man bara gjorde för att lära sig hur det går till vid någons bortgång. Visst var det ledsamt men mest jobbigt för tillfället och lite läskigt att man ska göra ett val som man sedan kommer ångra. 

Vi valde ställe att ha avskedsceremonin på, önskemål om vart Oliver ska begravas och få vila, att han ska kremeras, kista och urna. Om 1 vecka och 1 dag ska vi ha avskedet, något som känns helt förjävligt och surrealistiskt på samma gång.


Jag vet vad som hänt men vägrar att acceptera det! De senaste dagarna har jag börjat bli mer och mer arg och irriterad på olika saker, såsom hur de fortfarande kan låta folk gå över tiden och varför de inte trodde att jag skulle få ett stort barn bara för att måttet på magen var detsamma som vid Evelinas graviditet, varför de skickade hem mig på tisdagskvällen, varför de valde att trycka i mig massa tabletter över helgen istället för att sätta igång mig osv.


De säger ju att bebisen är färdigutvecklad vecka 38 och man har beräknat förlossningsdatum v 40, då har man i min mening redan gått över 2 veckor och sen att man inte får igångsättning förrän efter v 42 är ju bara absurt, då anser jag att man gått över 4 veckor än vad man själv och bebisen egentligen behövde...men jag är ju inte utbildad inom vården och de räknar tydligen inte så, så vad vet jag?!

 
 
Ingen bild

sanna

29 juli 2014 15:00

Hoppas detta anmäls till Lex Maria.

Therése Samuelsson

2 augusti 2014 09:25

Det hoppas vi med men vi ska i alla fall anmäla till IVO

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therése Samuelsson - 24 september 2020 22:06

Jag är så förbannat trött på att vara trött nu! I flera veckors tid så har humöret varit i botten, orken i helvetet och motivationen ännu lägre än så. Jag är så inåtihelvete trött på det till och med, jag vill ju vara den sprudlande energifyllda slu...

Av Therése Samuelsson - 21 april 2020 22:01

Kan vara så att jag är duktig på att överdriva detaljer, men det är väl bara en sån där sak som gör mig till mig antar jag. Jag har förhoppningsvis målat sista vändan på toaletten på övervåningen nu så vi kan montera dit toastolen i helgen. Tror ä...

Av Therése Samuelsson - 16 april 2020 22:46

Jobbet flyter på väldigt bra och jag trivs verkligen, nya arbetsuppgifter tillkommer men konstigt nog så är jag ännu inte totalt jätteförvirrad... Bara lite, ibland kanske! Jag har fått sommarschemat för Buda och har eventuellt ett sommarjobb på g o...

Av Therése Samuelsson - 7 april 2020 22:46

Nu har det gått ett tag sedan senaste inlägget och det till följd av den oundvikliga vardagen som tickar på, stundtals alldeles för fort. Vi alla tre har hållit oss Corona-fria och till synes även byn vi bor i så det är väldigt skönt. Evelina har ...

Av Therése Samuelsson - 19 mars 2020 20:13

Det är många som har undrat, varför har jag flyttat och varför just till Lillhärdal?! På vissa sätt kan jag ju absolut känna att det inte skulle gjort något att flytta kortare bit än 50 mil men samtidigt så var det nog kanske precis vad jag behövde....

Presentation


Här kan ni följa min vardag som förälder, sambo men även ta del av mina känslor och tankar!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29 30
31
<<<
Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards