Alla inlägg den 23 augusti 2014

Av Therése Samuelsson - 23 augusti 2014 19:58

Även om jag är fullt medveten vid det här laget att livet utan tvekan går vidare så är det inte helt utan att det tynger mig lite, det har inte gått så lång tid sen min lilla pojke kom till världen utan liv men emellanåt känns det som en evighet.


På måndag har redan mina föräldradagar och sorjedagar för Oliver tagit slut och det känns förjävligt, det är redan dags att ta tag i nästa del av sitt liv, gå till arbetsförmedlingen och meddela att man inte längre är arbetsförhindrad och bli aktiverad så jag kan börja stämpla. Från och med måndag kan jag börja jobba när jag väl har turen att få ett sådant.

Även om jag inte vill något hellre än att börja jobba och komma ut så är det ju inte utan att jag tänker hur det egentligen skulle ha varit och vad jag egentligen skulle gjort medans Håkan skulle börja jobba och Evelina gått på dagis.

Jag skulle ju suttit hemma i soffan och myst med vårat andra lilla underverk eller varit ute på barnvagnspromenader, jag skulle varit utmattad men glad...inte som nu, utmattad och knappt veta vad glädje är längre.


Även om saknaden är enorm så är min längtan nu ännu starkare efter vad vi egentligen skulle ha haft och kommer att få men sen kommer det bli barn nr 3 och även att vi alltid kommer ha våran lilla Oliver med oss så kommer hålet jag har i mitt bröst aldrig att fyllas med något eller någon annan.


Jag vill ha ett barn till inte ett annat barn istället!

Skapa flashcards