Alla inlägg den 1 september 2014

Av Therése Samuelsson - 1 september 2014 20:48

Förra veckan var ingen bra vecka över lag då jag mådde halvkasst nästan varje dag så blev både tränandet och ätandet lidande så idag när jag ställde mig på vågen hade jag gått upp 1,3 kg så nu tar vi nya tag mot en sundare livsstil och nu är jag fast besluten att lyckas med mitt mål!

Jag dokumenterar mina framsteg, eller i det här fallet bakslag varje måndag och beroende på hur det har gått så tar jag till ytterliggare metoder för varje vecka...


18/8 -14
79,9 kg börjar med att träna hemma och dra ner på kolhydrater


25/8 -14
78,8 kg dricker mindre läsk och äter mindre onyttigheter, minskat portionerna och börjat motionera mer


1/9 -14
80,1 kg Börja träna och motionera ännu mer minst 3 ggr/vecka och planera mat bättre
max 1 normalstor potatis eller 1 dl ris/pasta till maten och inget vitt bröd
ingen läsk eller godis/fikabröd i veckorna och ingen alkohol förrän 27/9



Vi fick även besked från prästen idag om att vi får begrava Oliver vid Jonsbergs kyrka som vi önskade, så nu är det bara gravsättningen kvar, det känns fortfarande så konstigt alltihop, jag kan fortfarande inte riktigt greppa det emellanåt!

Sent igår kväll så bröt jag ihop ordentligt så jag väckte Håkan med mitt gråtande, samtidigt som det är fruktansvärt jobbigt att vara ledsen så är det även lättande att få utlopp för sina känslor. Hela dagen idag har varit lite som om jag skulle haft baksmälla efter gårdagens urladdning, har gått lite på sparlåga men ändå manat på mig själv att tvätta och diska för att skingra tankarna på något annat. 

Tittade även på de foton vi har av Oliver idag igen, det var känslomässigt och jobbigt för det är sjukt hur fort det går för hjärnan att sudda ut ett utseende av någon som man inte sett mer än på bild eller inte har omkring sig varje dag som det egentligen var tänkt...the brain works in mysterious ways!

Presentation


Här kan ni följa min vardag som förälder, sambo men även ta del av mina känslor och tankar!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards