Direktlänk till inlägg 15 september 2014

Politik och rösträtt

Av Therése Samuelsson - 15 september 2014 08:20

Jag är den där personen som tycker det är skrämmande att SD fick så mycket röster, som är glad att FI inte fick fler röster och som tycker det är bra att Socialdemokraterna vann!

De senaste 8 åren har i min mening inte varit allt för bra i moderaternas styre och då tänker jag att kommande mandat kan och får inte bli sämre, man kan visserligen aldrig veta hur sverige och dess ekonomiska situation hade sett ut om S hade vunnit förra eller förrförra valet men jag vill gärna tro att min framförallt ekonomiska situation inte hade sett ut som den gör idag.

Folk får ju absolut rösta som de vill, Sverige är fint på det sättet, att ha en demokrati är något som man inte ska ta för givet men som man ska ta vara på och dra nytta av! Därav förstår jag inte varför det bara är 83,4 % av svenska befolkningen som har röstat, om man är osäker så kan man rösta blankt men rösta för i helvete! De som inte röstat men som har rätten att göra det borde skämmas!

Sen kan jag ju även tycka att det är bra att Reinfeldt avgått, så kanske någon kan få partiet att vända och därmed bli bättre.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therése Samuelsson - 24 september 2020 22:06

Jag är så förbannat trött på att vara trött nu! I flera veckors tid så har humöret varit i botten, orken i helvetet och motivationen ännu lägre än så. Jag är så inåtihelvete trött på det till och med, jag vill ju vara den sprudlande energifyllda slu...

Av Therése Samuelsson - 21 april 2020 22:01

Kan vara så att jag är duktig på att överdriva detaljer, men det är väl bara en sån där sak som gör mig till mig antar jag. Jag har förhoppningsvis målat sista vändan på toaletten på övervåningen nu så vi kan montera dit toastolen i helgen. Tror ä...

Av Therése Samuelsson - 16 april 2020 22:46

Jobbet flyter på väldigt bra och jag trivs verkligen, nya arbetsuppgifter tillkommer men konstigt nog så är jag ännu inte totalt jätteförvirrad... Bara lite, ibland kanske! Jag har fått sommarschemat för Buda och har eventuellt ett sommarjobb på g o...

Av Therése Samuelsson - 7 april 2020 22:46

Nu har det gått ett tag sedan senaste inlägget och det till följd av den oundvikliga vardagen som tickar på, stundtals alldeles för fort. Vi alla tre har hållit oss Corona-fria och till synes även byn vi bor i så det är väldigt skönt. Evelina har ...

Av Therése Samuelsson - 19 mars 2020 20:13

Det är många som har undrat, varför har jag flyttat och varför just till Lillhärdal?! På vissa sätt kan jag ju absolut känna att det inte skulle gjort något att flytta kortare bit än 50 mil men samtidigt så var det nog kanske precis vad jag behövde....

Ovido - Quiz & Flashcards