Direktlänk till inlägg 7 november 2014

Orättvishet och saknad!

Av Therése Samuelsson - 7 november 2014 08:14

Det här har varit en jobbig vecka men snart har jag klarat mig igenom den, som grädden på moset så började jag även veckan med en dyngförkylning men det vände snabbt så idag är jag riktigt skaplig!

I onsdags började till och med tårarna rinna på spårvagnen på väg mot jobbet och när det är offentligt och man inte har någon i närheten som vet vad som hänt så är det sådär extra jobbigt.


Att livet är orättvist visste jag sedan tidig ålder men vissa får fan för mycket skit och jag tycker att snart bör det vända för mig, har fått nog med skit i livet hittills så jag bör vara safe X antal år framöver men så funkar det tydligen inte. Kan inte hitta någon logisk förklaring på det som hänt, Karma kan fan inte förklara det i alla fall.


Självklart ska alla mina bekanta och vänner få vara sådär superglada som man bara ska vara när man väntar eller precis fått en liten krabat hit till världen men det svider så mycket för mig att se så när jag ser ultraljudsbilder, bilder på spädbarn eller bebisar som är i den ålder Oliver skulle ha varit så jag bläddrar snabbt förbi och låtsas att jag inte ser. Den enda personen som jag genuint kan känna glädje för är Jennifer då hon varit med om nästintill samma sak som mig!


Det svider, gör ont och jag blir så ledsen för allt känns så orättvist och jag vill ju också....känns som om jag går och trånar efter något som jag vet att jag inte kommer få, åtminstone inte just nu och det känns hårt.


Jag vill bara åka till hans grav och gräva upp urnan och hålla det som är kvar av min, våran Oliver...Fy fan vad jag saknar honom!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therése Samuelsson - 24 september 2020 22:06

Jag är så förbannat trött på att vara trött nu! I flera veckors tid så har humöret varit i botten, orken i helvetet och motivationen ännu lägre än så. Jag är så inåtihelvete trött på det till och med, jag vill ju vara den sprudlande energifyllda slu...

Av Therése Samuelsson - 21 april 2020 22:01

Kan vara så att jag är duktig på att överdriva detaljer, men det är väl bara en sån där sak som gör mig till mig antar jag. Jag har förhoppningsvis målat sista vändan på toaletten på övervåningen nu så vi kan montera dit toastolen i helgen. Tror ä...

Av Therése Samuelsson - 16 april 2020 22:46

Jobbet flyter på väldigt bra och jag trivs verkligen, nya arbetsuppgifter tillkommer men konstigt nog så är jag ännu inte totalt jätteförvirrad... Bara lite, ibland kanske! Jag har fått sommarschemat för Buda och har eventuellt ett sommarjobb på g o...

Av Therése Samuelsson - 7 april 2020 22:46

Nu har det gått ett tag sedan senaste inlägget och det till följd av den oundvikliga vardagen som tickar på, stundtals alldeles för fort. Vi alla tre har hållit oss Corona-fria och till synes även byn vi bor i så det är väldigt skönt. Evelina har ...

Av Therése Samuelsson - 19 mars 2020 20:13

Det är många som har undrat, varför har jag flyttat och varför just till Lillhärdal?! På vissa sätt kan jag ju absolut känna att det inte skulle gjort något att flytta kortare bit än 50 mil men samtidigt så var det nog kanske precis vad jag behövde....

Presentation


Här kan ni följa min vardag som förälder, sambo men även ta del av mina känslor och tankar!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards