Direktlänk till inlägg 7 september 2015

Ångest be gone!

Av Therése Samuelsson - 7 september 2015 15:13

Det är ju ganska tydligt att jag nästan bara skriver och använder detta verktyg när jag mår dåligt och det mesta känns tungt och så är det nu.


En tid nu så har jag försiktigt smugit runt på den krackelerade grund som sakta men säkert läker men som då och då tappar bitar som gör att man faller igenom och når botten än en gång

Osäkerheten i sig själv är en av de värsta känslorna som finns men värre är känslan som skapar ångest och hjärtklappning, den känslan man inte riktigt kan sätta fingret på, vad som ligger till grund för den känslan är mycket olika men det absolut värsta är när man inte vet, när man vet absolut ingenting om någonting.


Snälla ångest flytta ut ur min kropp

Lämna min kropp och själ ifred

Snälla ångest kan jag få vara färdig med dig nu

Jag kan bearbeta detta på mitt eget sätt utan att du är där och stör

Snälla ångest, lämna hjärtklappning utanför!


Oron är stor men rädslan är större!

Jag är inte orolig eller ens rädd för att det vi varit med om kommer eller skulle hända igen för det får det inte, det är helt enkelt inte acceptabelt och så är det. Att förlora ett barn är det värsta som någon kan råka ut för men om man sen skulle vara tvungen att förlora den man delat det hela med skulle fan vara värre. 

Han, Håkan, pappan till mina barn, kärleken i mitt liv är den ända personen i världen som förstår MIG och vad JAG går igenom. Det spelar ingen roll om någon varit med om det samma eller inte för de var inte med mig och det jag och vi har gått igenom tillsammans som en familj, ett par!

Utan honom, Håkan så skulle jag lägga mig ner och inte orka upp, han är mitt allt, han äger mitt hjärta som jag frivilligt har gett honom, han är den enda jag kan tänka mig att leva livet!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therése Samuelsson - 24 september 2020 22:06

Jag är så förbannat trött på att vara trött nu! I flera veckors tid så har humöret varit i botten, orken i helvetet och motivationen ännu lägre än så. Jag är så inåtihelvete trött på det till och med, jag vill ju vara den sprudlande energifyllda slu...

Av Therése Samuelsson - 21 april 2020 22:01

Kan vara så att jag är duktig på att överdriva detaljer, men det är väl bara en sån där sak som gör mig till mig antar jag. Jag har förhoppningsvis målat sista vändan på toaletten på övervåningen nu så vi kan montera dit toastolen i helgen. Tror ä...

Av Therése Samuelsson - 16 april 2020 22:46

Jobbet flyter på väldigt bra och jag trivs verkligen, nya arbetsuppgifter tillkommer men konstigt nog så är jag ännu inte totalt jätteförvirrad... Bara lite, ibland kanske! Jag har fått sommarschemat för Buda och har eventuellt ett sommarjobb på g o...

Av Therése Samuelsson - 7 april 2020 22:46

Nu har det gått ett tag sedan senaste inlägget och det till följd av den oundvikliga vardagen som tickar på, stundtals alldeles för fort. Vi alla tre har hållit oss Corona-fria och till synes även byn vi bor i så det är väldigt skönt. Evelina har ...

Av Therése Samuelsson - 19 mars 2020 20:13

Det är många som har undrat, varför har jag flyttat och varför just till Lillhärdal?! På vissa sätt kan jag ju absolut känna att det inte skulle gjort något att flytta kortare bit än 50 mil men samtidigt så var det nog kanske precis vad jag behövde....

Presentation


Här kan ni följa min vardag som förälder, sambo men även ta del av mina känslor och tankar!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards