Direktlänk till inlägg 20 oktober 2015

Känslor och annat sånt...

Av Therése Samuelsson - 20 oktober 2015 16:43

Alla som läser min blogg vet ju inte ens lite om vem jag är eller hur jag är som person. Sen kan jag tänka mig att det finns vissa som vet och de som tror de vet men de flesta vet nog inte ens en tiondel om mig...vad säger det om mig, eller de som är runt mig kan man ju fråga sig?!


Lite som i låten där de sjunger "ingen vill veta var du köpt din tröja" så vill få veta hur du egentligen känner och mår, vissa för att de helt enkelt är ointresserade men många tror jag inte orkar höra och ta in. Sen finns det ju dom som vill leva i sin egen misär som om den var den värsta i världen även om de vet att vissa runt omkring dom varit med om värre saker.


Jag är den där personen som går på muren istället för trottoaren, den som färgar håret rött och går i lite uppseendeväckande stil, jag är den där som säger vad jag tycker, som hörs och syns, som dessutom är jävligt nöjd med det. Jag är den där personen som vid 25:års ålder vet vad jag vill och väldigt mycket om vad jag inte vill, just på grund av att jag varit med om lite för mycket.

Jag är den där personen som inte vill välja på glass eller kakor, jag tar för mig av båda...varför välja när jag kan testa om jag kan få båda delarna?!


Alla dagar är fulla av intryck, bra och dåliga. En bild, en låt, en video eller en text kan påverka så mycket mer än man någonsin kunnat tro. Man kan känna sorg, glädje, ilska, irritation, stolthet och lugn från mycket av dessa medier.

Gåshud är en sån där häftig sak som kan uppstå när man är rädd, tillfreds eller bara känner med till exempel låten man lyssnar på, det kan vara en röst, ett gitarrstycke eller trumsolo. Allt vi upplever framhäver olika sorters känslor, det gäller bara att försöka fokusera på de bra framför de sämre, hur svårt det än är ibland!


Jag måste komma i kontakt med mina känslor igen, jag har stängt ute dom alldeles för länge nu igen. Jag vill inte men jag behöver, jag vill må bra och jag vet att jag kommer successivt må bättre ifall jag tillåter mig själv känna sorgen också men det är inte lätt, hur börjar man må när man är en sten...

Jag brukar gråta till vissa låtar, bilder, videos och framför allt när jag skriver här men ingenting, det händer verkligen INGENTING!


LÅT MIG KÄNNA NÅGOT DÅ FÖRHELVETE!

 
 
Ingen bild

Tommy Normén

20 oktober 2015 18:12

Fast jag bara har träffat dig en gång,så känns det som att du har bjussat på dig och Evelina,så att jag har fått ett litet hum om dig. Håkan känner/kände jag väl lite mer,men som sagt:Jag gillar er alla tre,och det är Din förtjänst!
Stå på dig,så ingen annan trampar på dig(vem skulle våga det?) Kram från mig ☺️

Therése Samuelsson

26 oktober 2015 19:49

Tack för de fina orden! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therése Samuelsson - 24 september 2020 22:06

Jag är så förbannat trött på att vara trött nu! I flera veckors tid så har humöret varit i botten, orken i helvetet och motivationen ännu lägre än så. Jag är så inåtihelvete trött på det till och med, jag vill ju vara den sprudlande energifyllda slu...

Av Therése Samuelsson - 21 april 2020 22:01

Kan vara så att jag är duktig på att överdriva detaljer, men det är väl bara en sån där sak som gör mig till mig antar jag. Jag har förhoppningsvis målat sista vändan på toaletten på övervåningen nu så vi kan montera dit toastolen i helgen. Tror ä...

Av Therése Samuelsson - 16 april 2020 22:46

Jobbet flyter på väldigt bra och jag trivs verkligen, nya arbetsuppgifter tillkommer men konstigt nog så är jag ännu inte totalt jätteförvirrad... Bara lite, ibland kanske! Jag har fått sommarschemat för Buda och har eventuellt ett sommarjobb på g o...

Av Therése Samuelsson - 7 april 2020 22:46

Nu har det gått ett tag sedan senaste inlägget och det till följd av den oundvikliga vardagen som tickar på, stundtals alldeles för fort. Vi alla tre har hållit oss Corona-fria och till synes även byn vi bor i så det är väldigt skönt. Evelina har ...

Av Therése Samuelsson - 19 mars 2020 20:13

Det är många som har undrat, varför har jag flyttat och varför just till Lillhärdal?! På vissa sätt kan jag ju absolut känna att det inte skulle gjort något att flytta kortare bit än 50 mil men samtidigt så var det nog kanske precis vad jag behövde....

Presentation


Här kan ni följa min vardag som förälder, sambo men även ta del av mina känslor och tankar!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards