Alla inlägg den 14 augusti 2016

Av Therése Samuelsson - 14 augusti 2016 21:30

Det är tur att man alltid kan lita på sig själv, en annan sak som är tur är att jag alltid har förmågan att plocka upp mig själv när jag återigen hamnar på bottnen som är så lätt hänt ibland i denna värld full av motgångar.

Det är dom bra dagarna, stunderna och upplevelserna i livet som gör det värt att fortsätta och som gör att man orkar med bakslag och dåliga dagar.


Söndag den 14:e augusti 2016, mitt liv är inte alls som jag hade tänkt att det skulle vara, jag kan inte säga att det är varken bättre eller sämre för vissa stunder så känns allt väldigt tungt, hårt och ensamt medan jag mestadels av tiden älskar mitt liv och blir alltmer bekväm i mitt liv som det ser ut just nu. Ensamstående mamma, med dottern varannan vecka och varannan vecka själv, alltsomoftast omringad av vänner som sprider värme och kärlek till mig.

Summan av det hela är att imorrn flyttar jag in i min alldeles egna lägenhet, som jag står på helt själv, först då börjar jag mitt liv som ensamstående, självförsörjande mamma och visst känns det lite läskigt men samtidigt väldigt härligt för jag har väntat på det här ett bra tag nu. Nu kommer jag kunna komma till ro med mig själv och börja mitt liv på riktigt igen. Det bästa med det hela är att jag kommer ha ett hem att ta min dotter till varje vecka som jag har henne, ett hem som är bara mitt och hennes!



Ni mina vänner är som min familj, jag älskar er!   

Ovido - Quiz & Flashcards