Direktlänk till inlägg 15 september 2016

Ensamhet, något du orsakat själv?

Av Therése Samuelsson - 15 september 2016 20:40

Jag tror jag pratar för alla när jag säger att alla nångång känt sig ensamma men sen finns det nästan alltid någon som känner sig mer ensam och oförstådd än du, antagligen för att denne person även är det. Många gånger är det tyvärr så att man själv satt sig i den sitsen men man har bara inte insett det än och ingen kan göra så du kommer ur den gropen eller onda cirkeln av ensamhet och oförståelse än du. Det gäller att du själv öppnar upp dig för människor om dina eventuella problem eller funderingar för det är ingen annan som kommer göra det åt dig men alla har heller inte lika lätt för att göra det, något som jag fått uppleva. Vissa sticker hellre huvudet i sanden och glömmer gårdagen, morgondagen, ja allt som hänt eller eventuellt kan hända framöver. 

Men jag ska berätta en sak, det hjälper varken dig, din partner, din vän eller ovän i längden om du vägrar prata om vad du känner, tycker och tänker oavsett det handlar om blyghet eller bara att du inte orkar.

Folk måste börja prata mer med varandra igen och sluta leva i förnekelse och tysthet!


Tankar en helt vanlig torsdagskväll som kan vara helt ovanlig beroende på vad DU väljer att göra med livet, jag väljer i alla fall att leva det medan man fortfarande har det till förfogande!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therése Samuelsson - 24 september 2020 22:06

Jag är så förbannat trött på att vara trött nu! I flera veckors tid så har humöret varit i botten, orken i helvetet och motivationen ännu lägre än så. Jag är så inåtihelvete trött på det till och med, jag vill ju vara den sprudlande energifyllda slu...

Av Therése Samuelsson - 21 april 2020 22:01

Kan vara så att jag är duktig på att överdriva detaljer, men det är väl bara en sån där sak som gör mig till mig antar jag. Jag har förhoppningsvis målat sista vändan på toaletten på övervåningen nu så vi kan montera dit toastolen i helgen. Tror ä...

Av Therése Samuelsson - 16 april 2020 22:46

Jobbet flyter på väldigt bra och jag trivs verkligen, nya arbetsuppgifter tillkommer men konstigt nog så är jag ännu inte totalt jätteförvirrad... Bara lite, ibland kanske! Jag har fått sommarschemat för Buda och har eventuellt ett sommarjobb på g o...

Av Therése Samuelsson - 7 april 2020 22:46

Nu har det gått ett tag sedan senaste inlägget och det till följd av den oundvikliga vardagen som tickar på, stundtals alldeles för fort. Vi alla tre har hållit oss Corona-fria och till synes även byn vi bor i så det är väldigt skönt. Evelina har ...

Av Therése Samuelsson - 19 mars 2020 20:13

Det är många som har undrat, varför har jag flyttat och varför just till Lillhärdal?! På vissa sätt kan jag ju absolut känna att det inte skulle gjort något att flytta kortare bit än 50 mil men samtidigt så var det nog kanske precis vad jag behövde....

Presentation


Här kan ni följa min vardag som förälder, sambo men även ta del av mina känslor och tankar!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards