Alla inlägg den 15 november 2016

Av Therése Samuelsson - 15 november 2016 10:59

Livet är konstigt, känslor är konstiga

Känslor som man inte kan styra över är ännu konstigare

Men varför finns dom då, varför kan man inte alltid styra över vad man själv känner

Är svaret på frågan så enkelt att livet skulle vara alltför lätt då, att man inte skulle ha något att sträva efter svaret på

Ibland kan jag tycka det svåraste är att skilja på vad som är en befogad känsla eller vad som är ett påhitt i ens eget huvud, om det är så att det är hjärnan som spelar en ett spratt bara för att man ska vara förberedd på vad som eventuellt kan ske

Ibland undrar jag om det inte bara skadar mer än förbereder, spricker en bubbla så gör det väl lika ont oavsett om du haft det på känn innan eller inte.

Det värsta är inte ensamheten i sig, det värsta är den ofrivilliga ensamheten

För jag har kommit så pass långt att jag kan trivas själv och inte har några problem med att gå hem efter jobbet till ett tomt hem utan att ha några direkta planer för kvällen även om jag 9 av 10 kvällar hellre är social med sällskap

Som "varannan-vecka-mamma" så har det ju ändå mest varit ensamt de barnlediga veckorna men saknaden av att ha någon som bryr sig om en på mer än på ett kompisplan växer sig starkare även om jag absolut inte vill eller tänker stressa in i något.


Tankar från Therése en helt vanlig tisdagsförmiddag!

Presentation


Här kan ni följa min vardag som förälder, sambo men även ta del av mina känslor och tankar!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards