Alla inlägg under oktober 2017

Av Therése Samuelsson - 31 oktober 2017 22:32

Dom där stunderna
Dom som ingen annan ser
Som ingen annan kan ta ta del av
Som ingen annan får ta del av
Dom stunderna man sitter själv på köksgolvet
Dom stunderna när man vill ha ljuset släckt men musiken på öronbedövande volym
Den tid när man kommer på att livet inte är så långt
Att ingenting varar för evigt
Att ingenting egentligen blir som man tänkt sig...

Fy fan vad livet är jobbigt ibland och vad allt känns grått och tråkigt emellanåt, rentav hopplöst.
Jag är rent generellt absolut ingen negativ eller pessimistisk person, det kan flera understryka men ibland får även jag.
Saken är den att jag finner ingen anledning att skriva när jag mår bra men när jag får mina dippar i humöret så har jag behovet av att få dela med mig av det som tyvärr är verklighet för alltför många människor.

Nu är det bara några ynka dagar kvar tills det är 3 år sen min son begravdes, min fina Oliver vad jag saknar dig! ?

Av Therése Samuelsson - 19 oktober 2017 00:29

Har kommit in i en "mörkrädd-period" igen, hur dumt och löjligt jag än tycker det låter att vara 27 år och mörkrädd så är det den närmsta beskrivningen jag kan komma för hur jag känner.
Jag har inga problem att gå på stadens gator när det är skymning eller rent av mörkt men när jag är hemma, själv...det är då det är jobbigt.
Jag funderar på om det är för att det är då jag känner mig ensam, nu när höstmörkret lagt sig och man varken har dotter, karl eller kompis hos sig.
Mörkret har aldrig varit någon favorit men något jag ändå lärt mig att hantera, när jag är själv numer så vill jag oftast sova med lampan släckt istället för tänd som jag så många år förut haft.
Men när jag är inne i en sådan period som just nu så räcker det med lite tända värmeljus och eventuellt lite musik så kam jag komma till ro och sova i alla fall.

Tur mannen kommer hem imorrn!

Skapa flashcards