Direktlänk till inlägg 29 mars 2018

Tankar runt dig

Av Therése Samuelsson - 29 mars 2018 22:02

Det är ganska sjukt hur snabbt tiden går, hur åren, månaderna, dagarna och timmarna bara tickar på som om ingenting.

För mig är tiden inte ingenting, för mig är tiden massor. Åter igen kommer man tillbaka till tanken att tiden läker alla sår men det gör den inte, ingenting kan läka alla sår men visst finns det perioder som är lättare liksom svårare.

Jag har genom årens lopp fått frågor om det gått över, om det känns bättre och så vidare och visst kan jag erkänna att ibland känns det helt okej trots omständigheterna men helt bra kommer det aldrig kännas och det kan jag säga med en säkerhet i rösten för jag har ju oavsett hur mycket jag vrider och vänder på det eller vad som händer i framtiden ett barn för lite, det är inget som någon kan ändra på någonsin.

Som jag längtade efter den dagen jag skulle få se min son för första gången, hålla honom, känna hans närhet och se honom växa och utvecklas precis som det ska vara.

Förra året när det var hans födelsedag var en av de jobbigaste dagarna sen han föddes, jaglovade mig själv att jag skulle söka hjälp, rättare sagt skaffanågon kontaktperson som jag kunde gå och prata med om allt och inget men framförallt bearbeta dig Oliver. Det var dock inte ett löfte som jag ännu fullbordat, inte ens börjat på men det är svårt, svårt att veta vartman ska vända sig, svårt att öppna sig gentemot vem som helst, svårt att se sig i spegeln och erkänna sina svagheter, att man inte kan hantera allt på egen hand.


Ibland har jag dock dåligt samvete för att jag inte mår dåligt över allt oftare men sen så tänker jag på dig dagligen i min tysthet, i mitt huvud, i de delar som jag inte delar med mig av så ofta.

Jag tänker på dig på jobbet varje gång jag ser färgen "Olive Green" eller "Pale Olive" och jag blir för varje gång mer och mer van vid att det antagligen alltid kommer vara så, för du kommer för alltid vara en del av mitt liv, en del av mig.


Ibland önskar jag att Evelina visste att hon var en storasyster, att hon har en lillebror som heter Oliver, att hon visste att han vakar över henne, att hon visste att hon har en änglabror men egentligen tyckerjag detär bra att hon inte vet för barn ska inte behöva känna sorgen över att dom skulle haft något som inte blev. Samtidigt skulle det vara så enkelt att förklara vissa saker, slippa dra vita lögner för hur man mår ibland, vart man ska när man ska till graven osv

 
 
Ingen bild

Kerstin Caesar

29 mars 2018 23:07

Lilla vän - önskar jag kunde hjälpa dej! Jag har också förlorat ett ofött barn och vet hur du känner, hur tankarna går och hur saknade maler uppblandat med skuldkänsla. Men jag vet också att det gör mindre ont alltefter att tiden går - saknaden kommer däremot alltid att stanna kvar som ett bitterljuvt minne. Så småningom kommer du också att berätta för Evelina om hennes lillebror som inte fick stanna kvar hos er. Ta vara på de fina stunder som jag vet att du har så kommer de att bli längre allt eftersom. Kram och Glad påsk ❣️🐓🐤🐔❣️

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therése Samuelsson - 24 september 2020 22:06

Jag är så förbannat trött på att vara trött nu! I flera veckors tid så har humöret varit i botten, orken i helvetet och motivationen ännu lägre än så. Jag är så inåtihelvete trött på det till och med, jag vill ju vara den sprudlande energifyllda slu...

Av Therése Samuelsson - 21 april 2020 22:01

Kan vara så att jag är duktig på att överdriva detaljer, men det är väl bara en sån där sak som gör mig till mig antar jag. Jag har förhoppningsvis målat sista vändan på toaletten på övervåningen nu så vi kan montera dit toastolen i helgen. Tror ä...

Av Therése Samuelsson - 16 april 2020 22:46

Jobbet flyter på väldigt bra och jag trivs verkligen, nya arbetsuppgifter tillkommer men konstigt nog så är jag ännu inte totalt jätteförvirrad... Bara lite, ibland kanske! Jag har fått sommarschemat för Buda och har eventuellt ett sommarjobb på g o...

Av Therése Samuelsson - 7 april 2020 22:46

Nu har det gått ett tag sedan senaste inlägget och det till följd av den oundvikliga vardagen som tickar på, stundtals alldeles för fort. Vi alla tre har hållit oss Corona-fria och till synes även byn vi bor i så det är väldigt skönt. Evelina har ...

Av Therése Samuelsson - 19 mars 2020 20:13

Det är många som har undrat, varför har jag flyttat och varför just till Lillhärdal?! På vissa sätt kan jag ju absolut känna att det inte skulle gjort något att flytta kortare bit än 50 mil men samtidigt så var det nog kanske precis vad jag behövde....

Presentation


Här kan ni följa min vardag som förälder, sambo men även ta del av mina känslor och tankar!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards