Alla inlägg under april 2020

Av Therése Samuelsson - 21 april 2020 22:01

Kan vara så att jag är duktig på att överdriva detaljer, men det är väl bara en sån där sak som gör mig till mig antar jag.
Jag har förhoppningsvis målat sista vändan på toaletten på övervåningen nu så vi kan montera dit toastolen i helgen.
Tror även jag är klar med det sista pillifixet där inne så när som på en ljushållare som ska upp på väggen.
Även tavlan jag gjort har nu kommit på plats. Så småningom måste jag hitta någon typ av förvaring till t.ex hårborste och sånt men det känns sekundärt just nu.

Nu märks det i alla fall att våren även kommit hit då det är sköna soliga och ljumna dagar så man har lust att fixa allt ute.
Igår höll vi på med veden några timmar på eftermiddagen Evelina och jag, idag gjorde vi iordning lite på altanen.
Skönt att kunna växla mellan att vara inne och ute tycker jag.

Evelina känner sig även säker med att cykla till och från skolan numer så jag behöver inte ens göra det på morgonen eller eftermiddagen, man kan ju undra vart tiden tagit vägen när hon plötsligt är så stor!

Av Therése Samuelsson - 16 april 2020 22:46

Jobbet flyter på väldigt bra och jag trivs verkligen, nya arbetsuppgifter tillkommer men konstigt nog så är jag ännu inte totalt jätteförvirrad... Bara lite, ibland kanske!
Jag har fått sommarschemat för Buda och har eventuellt ett sommarjobb på g också, så snart har nog även den ekonomiska biten fått fart igen.

Toaletten på övervåningen har blivit aningens fördröjd på grund av olika omständigheter men sakta tar den form. Jag vill inte ha för bråttom med att fixa iordning heller då detaljer och att saker ska matcha för mig är väldigt viktigt!
Så detaljerna är något som jag jobbar mycket på just nu men i helgen kommer även den största biten på plats hoppas vi, nämligen själva toalettstolen.

Eftersom jag inte kan göra sånna stora ingrepp helt själv så har jag fixat med resten såsom målning och inredningsdetaljer till toaletten och det kommer bli så fint!

Det ska bli kul att se vad nästa projekt blir, vi har ju så mycket idéer så vissa saker måste få mogna fram så det blir så bra som möjligt.

Det var allt för den här gången och hoppas ni gillar bilderna!

Av Therése Samuelsson - 7 april 2020 22:46

Nu har det gått ett tag sedan senaste inlägget och det till följd av den oundvikliga vardagen som tickar på, stundtals alldeles för fort.
Vi alla tre har hållit oss Corona-fria och till synes även byn vi bor i så det är väldigt skönt.
Evelina har dock haft sin första sjukvecka på nya skolan i form av vattkoppor och jag har nog inte mött någon mer nöjd unge över att få koppor. Hon ringde glatt och berättade för sin pappa när vi upptäckte dom och vi kunde räkna som mest till strax över 40 st och lyckligtvis ingen feber.
Nu är hon tack och lov frisk igen samt åter i skolan.
Janne har börjat ligga borta och jobba igen och jag jobbar på så mycket jag bara får!

De senaste dagarna har mycket tid ägnats åt fixande av vår toalett på övervåningen samt lägenheten i vårt andra hus då den snart får en hyresgäst.
Det var lite lägesrapport än så länge, ska försöka uppdatera oftare nu!

Ovido - Quiz & Flashcards