Direktlänk till inlägg 24 september 2020

Som en brinnande Fenix!

Av Therése Samuelsson - 24 september 2020 22:06

Jag är så förbannat trött på att vara trött nu! I flera veckors tid så har humöret varit i botten, orken i helvetet och motivationen ännu lägre än så.
Jag är så inåtihelvete trött på det till och med, jag vill ju vara den sprudlande energifyllda slutföraren jag vet att jag egentligen är. Inte ett melankoliskt kolli som inte vet om man orkar gå upp för trappen när man kommer hem efter 4 timmar på jobbet.

Grunden till det hela är nog en stor del understimulans och när den tar över finns bara rastlösheten kvar men inte styrkan att göra något åt allt som man både vill, borde och måste göra.
Igår bestämde jag mig för att nu får det faktiskt vara nog, nu ska jag ta tag i saker igen. Dag för dag så tänker jag göra något jobbigt/tråkigt som tynger och något som jag får bra tillfredsställelse av.

Det är lustigt att börjar saker fallera så sjunker gärna fler saker med i detta tidvis bottenlösa hål, orken att hålla iordning i huset, laga mat, vara en trevlig sambo eller en glad mamma.

Jag vet bara att jag varit i denna sits förut och det är absolut inget jag trivs med, men även om känslorna liknar tidigare gånger så är ingen period den andra helt lik och man kan aldrig förutspå hur hårt det kommer ta på en, hur länge det ska hålla i sig eller hur man ska orka upp igen.

Jag antar däremot att precis som föregående gånger så måste man falla hårt och bryta ihop ordentligt för att orka resa sig igen, som en Fenix ur askan.

Så snälla låt mig brinna en stund så jag kan få resa mig igen!

https://youtu.be/5OykXbqjxYI

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therése Samuelsson - 21 april 2020 22:01

Kan vara så att jag är duktig på att överdriva detaljer, men det är väl bara en sån där sak som gör mig till mig antar jag. Jag har förhoppningsvis målat sista vändan på toaletten på övervåningen nu så vi kan montera dit toastolen i helgen. Tror ä...

Av Therése Samuelsson - 16 april 2020 22:46

Jobbet flyter på väldigt bra och jag trivs verkligen, nya arbetsuppgifter tillkommer men konstigt nog så är jag ännu inte totalt jätteförvirrad... Bara lite, ibland kanske! Jag har fått sommarschemat för Buda och har eventuellt ett sommarjobb på g o...

Av Therése Samuelsson - 7 april 2020 22:46

Nu har det gått ett tag sedan senaste inlägget och det till följd av den oundvikliga vardagen som tickar på, stundtals alldeles för fort. Vi alla tre har hållit oss Corona-fria och till synes även byn vi bor i så det är väldigt skönt. Evelina har ...

Av Therése Samuelsson - 19 mars 2020 20:13

Det är många som har undrat, varför har jag flyttat och varför just till Lillhärdal?! På vissa sätt kan jag ju absolut känna att det inte skulle gjort något att flytta kortare bit än 50 mil men samtidigt så var det nog kanske precis vad jag behövde....

Av Therése Samuelsson - 16 mars 2020 21:56

Helgen har tillbringats i goda vänners lag med middag på fragskvällen i sällskap med Christian och Sofie med barnen följt av en slapp lördag samt en trevlig påhälsning av Linn och barnen. Fixandet i huset har stannat av något då vi dels fått upp d...

Ovido - Quiz & Flashcards