Direktlänk till inlägg 16 mars 2020

Senaste dagarna

Av Therése Samuelsson - 16 mars 2020 21:56

Helgen har tillbringats i goda vänners lag med middag på fragskvällen i sällskap med Christian och Sofie med barnen följt av en slapp lördag samt en trevlig påhälsning av Linn och barnen.

Fixandet i huset har stannat av något då vi dels fått upp det mest viktiga och så vet vi inte riktigt vart vi ska ställa resterande saker, vart tavlor och vissa hyllor ska hänga etc.

I lördags så kom Janne hem med en skoter till Evelinas förtjusning så i söndags blev det en liten premiärtur tack vare att vi fick låna en pulka men tyvärr var inte vädret riktigt på vår sida.

Idag började Evelina vecka nr 2 i skolan och hon trivs som bara den även om det självklart är lite jobbigt att sakna gamla vännerna ibland.
Idag var även min första dag på nya jobbet och det gick galant om jag får säga det själv, ser fram emot fler dagar och nya utmaningar! Och jag kan bokstavligt talat se jobbet från mitt köksbord!

På eftermiddagen idag så köpte vi ett par pjäxor till Evve så hon kunde premiärtur på sina skidor, det är roligt men svårt för tydligen lyssnar dom ju inte på henne ?

 
 
Elli

Elli

24 mars 2020 16:17

Är det ert rosa hus som syns i bakgrunden? Ser såå mysigt ut 😍
Och vad är det för häftiga glaskrukor till orkidéerna? Hänger de på väggen eller är den en osynlig hylla jag inte ser? 😅 🙈

http://https://nouw.com/wildawiggo

Therése Samuelsson

16 april 2020 22:49

Ja, det är vårat rosa hus :)
Det är några plastkrukor som blev kvar på gamla jobbet som är vägghängda, vet tyvärr inte vart man kan få tag på nya :/

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therése Samuelsson - 24 september 2020 22:06

Jag är så förbannat trött på att vara trött nu! I flera veckors tid så har humöret varit i botten, orken i helvetet och motivationen ännu lägre än så. Jag är så inåtihelvete trött på det till och med, jag vill ju vara den sprudlande energifyllda slu...

Av Therése Samuelsson - 21 april 2020 22:01

Kan vara så att jag är duktig på att överdriva detaljer, men det är väl bara en sån där sak som gör mig till mig antar jag. Jag har förhoppningsvis målat sista vändan på toaletten på övervåningen nu så vi kan montera dit toastolen i helgen. Tror ä...

Av Therése Samuelsson - 16 april 2020 22:46

Jobbet flyter på väldigt bra och jag trivs verkligen, nya arbetsuppgifter tillkommer men konstigt nog så är jag ännu inte totalt jätteförvirrad... Bara lite, ibland kanske! Jag har fått sommarschemat för Buda och har eventuellt ett sommarjobb på g o...

Av Therése Samuelsson - 7 april 2020 22:46

Nu har det gått ett tag sedan senaste inlägget och det till följd av den oundvikliga vardagen som tickar på, stundtals alldeles för fort. Vi alla tre har hållit oss Corona-fria och till synes även byn vi bor i så det är väldigt skönt. Evelina har ...

Av Therése Samuelsson - 19 mars 2020 20:13

Det är många som har undrat, varför har jag flyttat och varför just till Lillhärdal?! På vissa sätt kan jag ju absolut känna att det inte skulle gjort något att flytta kortare bit än 50 mil men samtidigt så var det nog kanske precis vad jag behövde....

Ovido - Quiz & Flashcards