Direktlänk till inlägg 13 mars 2020

Tiden går fort!

Av Therése Samuelsson - 13 mars 2020 14:13

Två veckor har redan gått sen man sovit första natten i huset, ganska sjukt hur snabbt tiden går när man har saker att hålla på med hela tiden.
Än är ju inte allt i huset fixat och inrett men sakta men säkert ser man rum för rum växa fram och ta form. Vi har många idéer och funderingar på vad vi vill göra, i vilken ordning och vilken typ av möbler som ska letas efter vartefter men just nu nöjer vi oss som det är.

Barrummet är det som först ska få sig en makeover då det föll sig ganska naturligt efter att vi såg väggen bakom några garderober som vi flyttade till övervåningen.
Så länge får baren befinna sig i vardagsrummet som så småningom ska bli en plats för ett matbord om ingen annan briljant idé dyker upp.

Hobbyrummet är än så länge ganska rörigt då vi måste kapa till några hyllor som är för långa, hyllor och förvaring känns lite som a och o i det rummet så man kan utnyttja dess fulla kapacitet. Än så länge har vi sysslat med lite sortering där inne som ni sett i föregående inlägg men nu har även Evelina fått en arbetsyta där inne så hon är helnöjd!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therése Samuelsson - 24 september 2020 22:06

Jag är så förbannat trött på att vara trött nu! I flera veckors tid så har humöret varit i botten, orken i helvetet och motivationen ännu lägre än så. Jag är så inåtihelvete trött på det till och med, jag vill ju vara den sprudlande energifyllda slu...

Av Therése Samuelsson - 21 april 2020 22:01

Kan vara så att jag är duktig på att överdriva detaljer, men det är väl bara en sån där sak som gör mig till mig antar jag. Jag har förhoppningsvis målat sista vändan på toaletten på övervåningen nu så vi kan montera dit toastolen i helgen. Tror ä...

Av Therése Samuelsson - 16 april 2020 22:46

Jobbet flyter på väldigt bra och jag trivs verkligen, nya arbetsuppgifter tillkommer men konstigt nog så är jag ännu inte totalt jätteförvirrad... Bara lite, ibland kanske! Jag har fått sommarschemat för Buda och har eventuellt ett sommarjobb på g o...

Av Therése Samuelsson - 7 april 2020 22:46

Nu har det gått ett tag sedan senaste inlägget och det till följd av den oundvikliga vardagen som tickar på, stundtals alldeles för fort. Vi alla tre har hållit oss Corona-fria och till synes även byn vi bor i så det är väldigt skönt. Evelina har ...

Av Therése Samuelsson - 19 mars 2020 20:13

Det är många som har undrat, varför har jag flyttat och varför just till Lillhärdal?! På vissa sätt kan jag ju absolut känna att det inte skulle gjort något att flytta kortare bit än 50 mil men samtidigt så var det nog kanske precis vad jag behövde....

Ovido - Quiz & Flashcards