Direktlänk till inlägg 27 juli 2014

Torsdag 17/7 - Jobbig dag

Av Therése Samuelsson - 27 juli 2014 11:48

I och med att Oliver föddes så sent på kvällen så han det ju bli torsdag innan vi var klara med allt. Efter det att han kommit ut och allt runt omkring mig var färdigt så var klockan över 12, mamma och pappa kom in på rummet igen och sa hej då, de sa säkert mer saker men minnet är lite luddigt.


Efter det att mamma och pappa hade åkt så fick vi lite att äta innan vi skulle ta oss till ett rum brevid där de skulle tvätta av Oliver, samt göra fot- & handavtryck, kolla vikt, längd och klä honom. Vi var med under hela tiden och jag fick sitta i rullstol då jag inte kunde stå själv just då, efter ett tag sa vi att vi var så trötta och att vi inte orkade mer utan får fortsätta imorgon så då la de honom i en nedkyld liten bädd, klockan var ca 2 på natten när vi kom in på rummet som vi skulle övernatta i. Vi fick varsin insomningstablett för att ha lite lättare att somna.


På morgonen sen när jag vaknade så kändes allt mycket konstigt, magen var ju borta men ingen Oliver som låg hos oss, bara jag och Håkan som låg i varsin säng. Håkan sov fortfarande för klockan var nog inte mer än halv 8. Jag lät Håkan sova vidare en stund medan jag ringde till 2 kompisar, gick på toa, bad om frukost osv...tiden bara kröp fram och samtidigt som jag bara ville hem så ville jag inte det. Hemma var ju allt som vanligt, som innan men fullt med saker som skulle påminna oss om vad vi skulle ha haft men inte fick!


Håkan vaknade, vi åt frukost. Sen kom kuratorn och pratade med oss om praktiska saker såsom föräldradagar, sorgedagar, begravning och finansiering till detta. När hon hade gått så bestämde vi oss för att hämta in Oliver till oss för att "förbereda" honom inför fotografering och för att få vara lite med honom. Håkan bytte body och klädde på honom byxorna som han skulle åkt hem i och en munktröja som min mormor har sytt, han fick även en mössa och strumpor med bilar på. Det var först då jag sa att jag ville testa att hålla honom, han var insvept i en liten filt och jag kommer ihåg att min första tanke var att han var så tung och att han hade väldigt röda läppar.


Fotografen kom in och tog bilder medans jag höll i Oliver och Håkan höll om oss, han informerade oss om att han tar några bilder och att vi kommer få dom svartvita. Det hela gick mycket snabbt och kändes rätt konstigt men samtidigt bra, sen fick Håkan ta honom igen då jag inte klarade att hålla honom längre.


Vi hade kvar Oliver ett tag till innan Håkan gick och lämnade honom igen, klockan började närma sig 14 och vi båda kände att vi ville komma hem till Evelina så vi bestämde oss för att höra med barnmorskan så det var okej och började sedan packa ihop. Vi vinkade hejdå till barnmorskorna på avdelningen och gick till bilen för att ta oss hem, vi hade även bestämt att mamma och pappa skulle komma till oss under eftermiddagen och att Som & Tymmo skulle komma förbi med Evelina efter 15... 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therése Samuelsson - 24 september 2020 22:06

Jag är så förbannat trött på att vara trött nu! I flera veckors tid så har humöret varit i botten, orken i helvetet och motivationen ännu lägre än så. Jag är så inåtihelvete trött på det till och med, jag vill ju vara den sprudlande energifyllda slu...

Av Therése Samuelsson - 21 april 2020 22:01

Kan vara så att jag är duktig på att överdriva detaljer, men det är väl bara en sån där sak som gör mig till mig antar jag. Jag har förhoppningsvis målat sista vändan på toaletten på övervåningen nu så vi kan montera dit toastolen i helgen. Tror ä...

Av Therése Samuelsson - 16 april 2020 22:46

Jobbet flyter på väldigt bra och jag trivs verkligen, nya arbetsuppgifter tillkommer men konstigt nog så är jag ännu inte totalt jätteförvirrad... Bara lite, ibland kanske! Jag har fått sommarschemat för Buda och har eventuellt ett sommarjobb på g o...

Av Therése Samuelsson - 7 april 2020 22:46

Nu har det gått ett tag sedan senaste inlägget och det till följd av den oundvikliga vardagen som tickar på, stundtals alldeles för fort. Vi alla tre har hållit oss Corona-fria och till synes även byn vi bor i så det är väldigt skönt. Evelina har ...

Av Therése Samuelsson - 19 mars 2020 20:13

Det är många som har undrat, varför har jag flyttat och varför just till Lillhärdal?! På vissa sätt kan jag ju absolut känna att det inte skulle gjort något att flytta kortare bit än 50 mil men samtidigt så var det nog kanske precis vad jag behövde....

Ovido - Quiz & Flashcards